Lidé se neustále mění a s tím souvisí i vývoj jejich potřeb. Pokud nechcete ztratit své klienty, musíte s nimi držet krok, a i nadále vytvářet poutavý a efektivní obsah pro svou firmu. Stále více lidí tráví svůj čas prohlížením stránek na mobilu, než sledováním televize. Veškerý obsah digitálního marketingu se bude zaměřovat na smartphony, internetové služby a video na sociálních sítích.
Mezi hlavní trend bude patřit video a živé přenosy na sociálních sítích. Video by nemělo přesáhnout 2 minuty, to je optimální čas, kdy jsou lidé ochotni sledovat něco zajímavého.Video neznamená pouze Youtube, ale velmi dobře funguje reklama a obsah na Facebooku. Až 54% lidí, kteří sledují nějakou značku nebo firmu, chtějí vidět video na jejich sociálních sítích. Pokud chcete komunikovat s vašim publikem v reálném čas zkuste Live stream na Facebooku nebo Instagramu. Uvidíte, jak budou vaši fanoušci rádi, že můžou s vámi komunikovat.
Vaši budoucí zákazníci brouzdají internetem a možná hledají právě vás. Je na čase přizpůsobit své zprávy a ukázat je klientům v ten pravý čas. Dejte jim obsah, který hledají v okamžiku, kdy jej potřebují. Je důležité znát své publikum z hlediska demografického, geografického a také musíte poznat jejich zájmy a chování na internetu. Pokud tohle zvládnete, již vám nic nebrání začít s personalizovaným obsahem.
Už jste slyšeli o chatbotu? Tento trend v komunikaci bude pokračovat i v tomto roce. Chatboti jsou oblíbení díky jejich dostupnosti 24 hodin, 7 dní v týdnů a komunikují se zákazníky v reálném čase a vyřeší tak jejich požadavky ihned. Další výhodou je, že si pamatují vaši historii nákupu a jsou trpěliví. Mnoho firem přešlo na systém chatbotu, např. si můžete objednat sdílenou jízdu s Lyftem pomocí chatu na Facebook messengeru nebo Slacku. Lidí oceňují, když na jejich dotazy odpovíte ihned, a oni tak nemusíte čekat nebo hledat odpověď brouzdáním na internetu.